tiistai 12. huhtikuuta 2011

Uus viikko.

Hoi!

Oon alkanu tätä blogia kirjoittaa viikko sitten keskiviikkona että huomenna tulis tasan viikko täyteen, mutta en eilen sitä hokannu ku lupasin laittaa uudet mitat! Pyydän tuhannesti anteeksi ku sekoitin päivät! Elikkä mittoja vasta huomenna! =) Kerron vaan että senttiä on karonnu!
Tänään en urheillu mitään! Löhösin ja laiskottelin! Maanantain kunttis käynnin jälkeen venyttelin huonosti oikean hartian ja nyt on jumissa niin saakelisti! Nooh jahka se sitten huomenna lämpee niin että ei kovin haittaa!
Elikkä siltä saralta ei hirveesti tänään kerrottavaa!

Ruuasta haluaisin vähä jakaa ajatuksia!
Elikkästä tuossa tuumailin ja laskeskelin että helppoa ja kallista laihduttamista valmis sapuskoilla!
Tulokset on varmoja jos vain kykenee pirtelöitä ja keittoja vetämään päivästä toiseen!
Netissä kun on kaiken maailman kaloritaulukot ym.ym. niin voiko sen laihis ruuan väsääminen nyt olla sitten niin vaikiaa??
Mäkin kuitenki kokki oon ammatiltani niin kuvittelisin maalaisjärjellä että ei se niin vaikiaa voi olla.
Mulle tuo ruuanlaitto ja leipominen on tullu äidinmaidon mukana ja tiiän osaavani laittaa ruokaa! Mutta hyvän ruuan laittamiseen vaaditaan kuitenki taitoa, ja sen verran oon ammattiylpeä että tiiän mulla olevan sitäkin taitoa! Nyt puuttuu vain tieto!
Elikkä tän laihis projektin lisäksi aion alkaa väsäämään itte ruokaa joka tukee laihduttamista!
Oon nettiä nyt jonku verran selaillu ja onhan siellä, laihduttajan unelmatorttua ja vähäkalorista sitä ja tätä!
Mutta mun "kokin luonteeni" ei oikein piittaa kopioida muiden reseptiä.. onhan kaikki ohjeet muunneltavis mutta ei ne silti olis omia!
Nyt toivoosinki että te rakkaat lukijat jotka annatte tälle blogille päivästänne muutaman minuutin, niin ehdottaisitte mulle 2-4 raaka-ainetta josta sitten voisin omien taitojeni mukaan saada aikaiseksi jonkin sorttisen maistuvan laihis annoksen!
Mulla ittellä on tietyt raaka-aineet mistä tykkään ja melki aina sitten ruuanlaitossa niitä käytänkin! Niin siksi toivoosin että teiltä tulis jotain mun makumaailmaan uusia juttuja!!
Kyseessä ei tartte olla pelkkiä kasviksia.. mutta kuten kaikki varmaan tietää niin - pasta ja peruna ja riisi yms.. sisältää aikasta paljon hiilareita ja muutenki energiaa että joku pasta, pekoni, sipuli yhdistelmästä varmaanki saa jotain kivaa ja Vähempi kalorisempaa kuin normaalisti mutta vähä kalorista ruokaa siitä ei saa tehtyä! =)

Mä sitte teen siitä/niistä raaka-aineista ohjeen ja kuvan kera tänne.. mikäli siitä tulee mitään toteuttamis kelpoista!! =)

Sitten.. olisko mulla vielä jotain! Joo siitä kalorittoman nesteen juomisesta! Vesi- millää saa juotua 2,25L päiväs vettä! Apua!! Mä ostin tän kuurin myötä semmoista mehutiiviste jauhetta joka on ihan myöskin kaloritonta ja hyvääkin mehua vielä, niin hitto en saa senkää avulla tätä määrää juotua! Mä kuljen vesi/mehu kannu kädes kotona mutta piru en saa juotua tarpeeksi! Kuntosali päivinä saan niukin naukin juotua tuon määrän! Jos mun huonolla matikkalla laskee niin eikö soo .. jos ajalleloo 2 dl kuppia niin , jotaki melki 12 kupillista! jo eihän se sitte olis jos vaikka olis hereillä tuon 12 tuntia niin tunnin väliin kupillinen!! Mäpäs koitan tuata torstaina, huamenna taas kuntoilu päivä niin saan ehkä sen juotua! =)

Ookoo.. tällainen oli mun reissuvihko tänään!
Palataan huomenna (oikeesti) niiden mittojen kans! =)
Kiitos kun luitte!

4 kommenttia:

  1. Mun lempparit on esim. kesäkurpitsa, bataatti, jauheliha tai kana ja kaali. En tiedä tykkäätkö kyseisistä, mut päätin ny ehdottaa :)

    VastaaPoista
  2. Voi mitä loistavia!!
    S-N jauheliha oli yllättävän kalorista tavaraa! =) Näistä lupaan tehdä jonku kivan, bataatti on huippu värkki.. enpä oo sen energia taulukkoon viä kiinnittäny huomiota!! Nämä hyviä!!! Kiitos!! =)

    VastaaPoista
  3. Meinasin kans tuosta bataatista sanoo.. Siitä tulee hyvää kasvissosekeittoa tuon kesäkurpitsan kans! Ja soseutettu ruoka tutkitusti pitää kylläisenä kauemmin kuin ns. normi ruoka! Ja meillä tenavatkin tykkää just tosta bataatti-kesäkurpitsa-keittokasvissosekeitosta, et sopii vallan koko perheelle. Minä tosin pistän sinne koskenlaskijaa joukkoon ;)

    Sit tosta veden juonnista... Kuule peruskaljatuoppi on puolenlitran tuoppi. Sellanen on mulla käytös ja päivän mittaan tulee helposti juotua vähintään se 1,5-2l. Ku esim. istuu sohvallakin ja on tuoppi kädes, niin helposti tulee ryystettyä sen tyhjäksi! ja ruuan kans tulee tosi äkkiä juotua sen puoli litraa vettä, kun se on siinä valmiina tuopis! Ei tartte monen pikku lasin kans pelata!

    VastaaPoista
  4. Ja unohdin kertoo kans, et on olemas sellasta pastaa mis on normipastaa enemmän proteiinia.. Et se vois sopia laihduttajan ruokavalioon täysviljapastaa ja ainakin normipastaa paremmin! Pastan nimee en nyt muista.. Keskiseltä ainakin saa..

    Ja sit kannattaa syödä joka aterialla jotain rasvatonta maitotuotetta. Ite syön rasvatonta raejuustoa oikeestaan joka ruuan kans. Rasvaton maitotuote aiheuttaa sen, että ruuasta ei imeydy rasvaa niin paljon suolistossa kuin ilman sitä..

    Sit vielä tuosta bataatista.. Vaikka se onki hyvää ja tulee hyvänmakusta ruokaa, niin on olemas sellanen yleistys, et kannattais vähentää/välttää maan pinnan alla kasvavia "juureksia" laihduttaessa. Mut sen bataatin ravintoarvoja ja kaloreita en tosin tiedä..

    VastaaPoista