keskiviikko 26. lokakuuta 2011

Koulussa ja kotona tapahtuu.

Tervehdys...

Nyt on sitten syysloma lusittu kipeänä kotona.. Kurjaa oli varsinki muksujen puolesta!
Aloitettiin ennen syyslomia tekemään pihakivitöitä ja kivienladontaa ja tänään sitten jatkettiin!
Laitan muutamia kuvia mitä minä ja muut saatiin aikaan!

Tässä on mun oma.. Tiililadonta ja antiikkilaatalla. ja sitten upottelin tuollaisen kaivon siihen ja tein siihen ympärille tuollaisen kiveyksen..

Sitten on miespuolinen koulu toveri tehnyt parketti ladontaa oliskohan perinnekivestä tai sauvakivestä..
Sekä kaarta tehty isommista ja pienemmistä graniittinopista.
 Täällä on naisen käden jälkeä, eriväristä parkettia ja sitten perus parkettiladonnasta poikettu ja koitettu toisenlaista ladontaa. mielestäni samoilla perinne- tai sauvakivillä
 Edellisen kuvan naapuri alue harjoiteltiin sitten samoilla kivillä, kalanruotoladonnalla johon lisätty oman mielen mukaan isoja graniitti noppakiviä. Alueiden välissä on liuskekiviä ja kivituhkaa.
 Edellisen kalanruoto ladonnan viereinen alue erotettu (luulisin) graniittisilla nuppukivillä. Miehen käden jälki vaaleassa kalanruoto ladonnassa.
 Tässä on roomalaista ladontaa (tehty iiisoilla kivillä, saatu ehkä yksi kokonainen kuvio tehtyä. Kivituhkan levitys saumoihin menossa!
 Tässä meidän yhteistuumin tehtyä porrasta jonka taakse tulee kaarre (en ole varma kivestä, ehkä jokin muurikivi, vallikivi.. tms)
 Porraskiviä käytetty tässä.. Kivien nimistä olen siksi epävarma koska kivet on aiempan vuonna tilattu koululle eikä minulla ole tietoa kenen tekemiä kiviä nämä on! Loppuun voisin laittaakin vinkkiä mistä voi käydä tsiigailemassa kiviä ja nuita ladontamalleja.. niitä on monia, monia erilaisia!! ihania!!!

No niin siinä oliki kuva kollaasia! Nämä on siis meidän ensimmäiset harjoittelu työt, talven aikana luultavasti tulee vielä erilaisempia kiviä ja erilaisempia kuvioita! Tuota roomalaista ladontaakaan ei voinut tehdä kun tuon yhden koska meillä ei vielä ole kiviä.

http://www.lemminkainenbetoni.fi/WebRoot/10002540/page.aspx?id=10002570 Tässä Lemminkäiselle
http://www.hb.fi/ Tässä HB-Betoniteollisuudelle..
http://www.rudus.fi/ Rudukselle..


Mitähän mä sitte vielä kertoisin.. Tietenkin! Enskuun alusta saan varmistettua yhden iiiihanan asian.. kun mahdolliset vauvat ovat 45 päivän ikäisiä niin saan viedä meidän vaalean mamman röntkeniin niin nähdään onko meille tulossa koira vauvoja vaiko feikkaako vain! Tässä kuvatus ihanasta pienestä koirahoitajasta ja pömppövattasta.
Mikäli joku pentuja halajaa tai tiedät jonkun joka on omaa vailla niin täältä mahdollisesti on tulossa!! Todellakin mikäli tämä mamma ei nyt sitten näin kovasti oo valeraskaana! =) En usko...
Ens kerralla laitankin oikein ilmoituksen nuista koirista tänne, nyt kun kaikki on kuitenkin niin vaiheessa niin voin vielä malttaa odottaa! =) Paperilliset pennut on tulossa ja isä on huippu koira, enklannin tuontia ja kaikkia! =)

Tämmöistä asiaa tällä kertaa ja mä ehkä tuon kameran kans voin heilua huomennakin siellä koulun markilla..

Ai niin.. Tänään mä päätin mun kaiman kans että mä tiputan tuon *tanan loput 10 kiloa.. aloin jo tunti sitte valmistautua tähän tulevaan urakkaan! Joo.. Sen mä teen teille.. ja siis toki ittelleni..

Palataan, ja ihanaa kun kävit tämän lukemassa!

1 kommentti:

  1. Wuhuu, mä niiiiin tsemppaan sua. :)
    Elikkä perjantaina ku tuut meille niin mä oon leiponu kaikkia hyväskää. ;)
    Ei vaiteskaa. Juodaan kaffia iliman sokeria :D

    VastaaPoista