tiistai 18. lokakuuta 2011

Lomalla on mukava sairastaa!

Nyt kun on syysloma hyvin käynnissä niin minäpä sitten olen niin tukossa että happea saa vain hengittämällä suun kautta! * inhottavaa, inhottavaa, inhottavaa!!!!
Ei paljoa pääse lasten kanssa ulos kun olo on kuin jyrän alle jääneellä!
Vielä olisi muutama juurakkokin mikä pitäis saada maan alle ennen pakkasia! Saas nähdä nouseeko niistä keväällä yhtään mitään.. Puistosyyreenistä on kyse.. Koulullamme tehdään pihahommia ja siirrettiin muutama iso pusikko toiseen paikkaan niin sieltä sai hyviä alkuja.. kuvittelis että on niin hyvä kasvamaan että vielä lähtisi vaikka onkin jo näin myöhä.. meillä on tuossa tien vieressä nyt unkarinsyreeniä laitettuna, mutta ne jotenkin ei oo ottanu tuulta siipiensä alle.. ei ne oo kuolleitakaan, mutta ei ne juuri toisinkaan oo.. nyt mä alku syksyllä ne niittasin alas joten kattotaan nouseeko nekään... niin nuata puistosyreenia sinne väleihin ajattelin laitella.. kukan väristä ei oo mitään tietoa, mutta eiköhän sekin selviä joskus! =)
Pihasyreeni jonka tämän talon päästä pelastin tuossa toissa vuonna ja siirsin ne parempaan paikkaan niin on tänävuonna kukkineet ensimmäistä kertaa..

Laittelin myös tässä syssyllä tuonne sinne tänne vähä jasmikkeita.. tähtijasmikkeen ( Philadelphus lewisii) ja pihajasmikkeen (Philadelphus coronarius) ... Toivotaan että ne lähtee.. mä niin tykkään niistä!

Sitten tuossa käväisin sukulaisnaisen luona ja ihmeteltiin sellaista pientä kivikovaa omenan hajuista ja vähän päärynän näköistä hedelmää pikku puskassa, niin hoks hoks.. sehän oli ruusukvintteni.. otin siitä hetelmän ja nyt sitten päätäni raapien mietin miten mä ne siemenet saan kasvamaan!!! jos jollain lukijalla on mitään tietoa .. luulen että se on japaninruusukvitteni ( Chaenomeles japonica )... niin niiden lisäämistä siemenistä! nakkaanko mä ne tuonne pihalle nyt vaan vai laitanko ne turve/hiekka lootaan ja nakkaan ne pihalle vasta tammikuus, ku ne kuitenki vaatii sen 2-3kk kylmäkäsittelyä!?

Ja jos mä saan ne kasvamaan niin sitte mulla on mooooonta niitä.. ne on kans niin hienoja!!!




Hauskaa syyslomaa vaan meille kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti