lauantai 19. tammikuuta 2013

Oppimista!

Heeippa.

Tänään mä oon oppinu uutta! Olin mustasaaressa Vähälummukan Jukan (vahalummukka.net, löytyy myös facebookista) opis ja se piti meille kurssia järjestelmäkameran saloista!
Kattotaan opinko mitään jos huomenna pääsen kameran kanssa valoisaan aikaan pihalle (jos ei oikeen kovaa sara räntää tai lunta tai oo miljoona pakkasta!)

Mitää hienoja termejä mitä nämä tällääset ammattilaaset käyttää näistä tsuumiputkista.. niitä mä en opetellu enkä siis tiedä minkä nimisiä nuo ovat, mutta uuden ostin reissulla! Sellaisen pikkuisen 50mm ..

Nyt onkin päivä paukutettu kameralla ja akku on huomista varten lataantumas! =)
Vinkattiinkin jotta Adobella on toistaiseksi ilmainen photoshoppikin vapaasti ladattavissa!
Niitä ei kuulemma siellä aina ole, niin kaikki joita kiinnostaa niin sieltä löytyy!
Sitä täytyy kokeilla kunhan saan siihen vähän perehdyttyä! =)

http://www.adobe.com/fi/downloads/cs2_downloads/index.html

No niin sitten muihin aiheisiin!

Kirjoihin!! Mä oon nyt viimeisen muutaman kuukauden aikana lukenut toistakymmentä kirjaa!

Ehdottomiin suosikkeihin kuuluu mulle uusi "seutu" Suomalainen nuortenfantasiasta, paranormallista romantiikasta kirjoittava Elina Rouhiainen! Hän on nyt pykänny markkinoille uuden kirjasarjan : Susiraja.
Kirjoittajan ja kirjan sivuille pääsee tästä linkistä! :

http://www.susirajasarja.com/

Susiraja 1. Kesytön

Oon aina lukenu vain ulkomaalaisten kirjoittamia kirjoja. Ja mä tykkäsin kyllä paljon että oltiin Suomen luontoon saatu sopimaan ihmissusia niin hyvin!

Toinen kirjasarja joka vei mennessään, ihan niinkuin mulle väitettiin.
Jean M.Untinen-Auel in kirjoittama Maan lapset sarja!
Ensimmäinen osa : Luolakarhun klaani on nyt luettu ja toinen osa Hevosten laakso on nyt yöpöydällä!
Kirjasta saa hyvin tietoa googlaamalla, enkä ole mikään kirjakriitikko että osaisin siitä sanoa muutakuin että ensimmäista kirjaa aloitin lukemaan tiistaina niin keskiviikkona ja torsain välisenä yönä unet jäi vähiin kun kirjaa ei voinut enää jättää kesken!
Mielestäni uskomaton kertomus jääkauden aikaisesta neandertalin kasvattamasta Cro-Magnon ihmisestä ja tämän selviytymisestä ja muutenkin sen aikakauden tavoista toimia ja elää. Uskon että kirjailija on todella joutunut tekemään taustatyötä että osaa näin hienosti kertoa miten sen aikaisten eläinten nahkoja käytettiin ja miten tulta saatiin kuljetettua mukana metsästys retkillä. Sekä naisen ja miehen välisestä elämästä, kulttuurista ym. Välillä kirjaa lukiessani teki mieli läimäyttää päin pläsiä kirjan hahmoa joka oli neandertali ukko joka alisti tätä kyseistä pääosahahmoa (naista) .

http://www.wsoy.fi/kirjailijat/-/author/name/Untinen-AuelJeanM.


                

Tätä sarjaa on aloittanut tämä suomalais juurinen kirjailija kirjoittaa 1980 ja uusin ja samalla viimeisin sarjan kuudes osa ilmestyi vuonna 2011.

No niin ettei tämä aivan vallan karkaa käsistä tämä postaus niin toivottavasti joku jaksoi tätä edes loppuun saakka silmäillä! =)

Huomenna tosiaan kattotaan sitä kameraa jos mä oon hereillä, etten taas valvo koko yötä lukies!
Huomenna on myös Herrala talojen järjestämä "talo näyttö" jonne aioin suunnata! Kyseessä on ystäväni talo. Herrala talojen sivuilta löytää! Ihanaa päästä kattomaan juuri rakennettua, ihanaa taloa. Mä niin tykkään nuasta Herrala taloosta ja toivon mukaan voisin sellaasen itteki joskus saada! =)

Tämmöistä settiä tällä kertaa!

Eiku nukkumaan!

-heikkuli-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti